Akuttider

Akuta tandläkartider

Har du ont och vill slippa köa? Ring oss, så får du en tid hos akuttandläkare i Stockholm inom 24 timmar! Vi tar endast emot tidsbokningar för akuta besök, ej drop in! Endast kort eller kontantbetalning!

Boka akuttider

Tveka inte att kontakta oss på 08 – 55 39 39 99.
Det går även bra att boka en akuttid online.

Kontakta oss om du har akut tandvärk, ömhet, svullnad, problem med visdomständer eller frakturer. Om du har svullnader och feber bör du snarast uppsöka vård för att undvika komplikationer! Tack vare vårt centrala läge i Solna kan vi lätt ta emot patienter från hela norrort såsom Sundbyberg, Bromma, Solna samt övriga Storstockholm. Vi har kort kötid. Vill du boka tid eller bara fråga om något?

Akut tandvård när du behöver den som mest

När man har ont i en tand vill man ha hjälp så fort det bara går. Tandvärk innebär sömn- och koncentrationssvårigheter och man ska inte heller vänta för länge med att kontakta en tandläkare när man har tandvärk. Även om det sällan föreligger någon direkt fara är tandvärk sällan övergående, utan ett tecken på att något är fel med tänderna.

”Mottagningarna är stora och hos oss slipper du köa. Det innebär också att vi så gott som alltid kan erbjuda en snabb akuttid”

Kontaktar du oss så får du en tid inom 24 timmar och slipper gå runt med smärta. Dina tänder blir undersökta och oftast åtgärdade vid ett och samma tillfälle, men då mer avancerade ingrepp krävs kan det behövas ett återbesök. Vi ser dock alltid till att du kan lämna mottagningen utan smärtor.

Lättillgängligt och snabbt

Vi har två mottagningar i Solna; en i Huvudsta och en vid Solna Station. Du når oss lätt via buss, tvärbana eller pendeltåg. Mottagningarna är stora och hos oss slipper du köa. Det innebär också att vi så gott som alltid kan erbjuda en snabb akuttid. Du måste dock alltid boka en tid via telefon eller via vår onlinebokning, vi har tyvärr inte möjlighet att erbjuda drop-in-besök.

Vanliga orsaker till tandvärk

Tandvärk kan ha många orsaker. En vanlig anledning är visdomständer som håller på att tränga ut eller som vuxit snett och trycker mot angränsande tänder. En annan vanlig orsak till smärta är att man har långtgående karies, så kallad pulpit, där bakterier tagit sig in i tanden och angripit tandnerven, pulpan. Då måste en rotfyllning göras, då man först rensar tandens rotkanaler och sedan fyller den med ett kompositmaterial. Det är inte alltid möjligt att utföra en rotfyllning direkt vid ett akutbesök, det beror på hur svårt det är att göra rent rotkanalerna. Dock utförs alltid en tillfällig behandling med bakteriedödande material och du kommer att slippa det mesta av smärtan tills du kommer tillbaka för en permanent rotfyllning.

Har du slagit ut en tand bör du också kontakta en akuttandläkare. Chansen är stor att tanden, om den är oskadd går att sätta tillbaks och fås att växa fast igen. Det kräver dock att tanden hålls fuktig och att du snabbt kontaktar en tandläkare. Ring oss, så ordnar vi en tid så snabbt det går.

Rätt val för dig i Norrort

Bor du i Solna, Sundbyberg, Bromma eller Hallonbergen är vi ditt självklara val när du behöver en tandläkare akut. Hos oss får du snabbt tillgång till bra akuttandvård som håller hög teknisk standard och vi har kompetensen att hjälpa dig med vad du än har besvär av. Ring oss idag om du behöver akuttandläkare i Norrort!